Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΚΚΕ για το ειδικό σχολείο Αλεξάνδρειας



Στη Βουλή φέρνει τοπολυ σοβαρο θέμα της στέγασης του ειδικού Δημοτικού σχολείου της Αλεξάνδρειας το ΚΚΕ.


Το πλήρης κείμενο της ερώτησης.

Θέμα: Για τη στέγαση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Ειδικού Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας σε ένα σύγχρονο κτήριο

Είναι γνωστή εδώ και χρόνια η τραγική κατάσταση της στέγασης των σχολείων της Ειδικής Αγωγής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της απαράδεκτης κατάστασης αποτελεί το κτήριο, όπου λειτουργεί το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Ειδικό Νηπιαγωγείο Αλεξάνδρειας στην ΠΕ Ημαθίας.
Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας ιδρύθηκε το 1989, στον αύλειο χώρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξάνδρειας, που του είχε παραχωρηθεί για να καλύψει τις έκτακτες ανάγκες της φοίτησης ενός μικρού αριθμού παιδιών με ειδικές ανάγκες, προσωρινά έως ότου αποκτήσει δικό του σχολικό κτήριο. Έτσι, στεγάστηκε σε ένα μικρό κτήριο, που κατασκευάστηκε για το λόγο αυτό τότε και αποτελούταν από δύο αίθουσες και ένα μικρό γραφείο που χρησιμοποιούταν κι αυτό για αίθουσα. Από τότε, ο αριθμός των παιδιών έχει αυξηθεί, το ίδιο και ο αριθμός του προσωπικού, με αποτέλεσμα οι ανάγκες για τη φοίτηση των νέων παιδιών/ μαθητών και εκπαιδευτικών, να πολλαπλασιάζονται και αυτές. Έχουν προστεθεί στο ήδη υπάρχον κτήριο και άλλες αίθουσες, όπως ένα γυμναστήριο και 3 αίθουσες διδασκαλίας καθώς και το παλιό κυλικείο που χρησιμοποιείται για αίθουσα διδασκαλίας. Τα τελευταία 5 χρόνια μάλιστα, νοικιάστηκε για τις ανάγκες του σχολείου, ισόγειο κτήριο από ιδιώτη, ως πρόσθετος χώρος στην απέναντι οικοδομή. Ωστόσο, όλες οι παραπάνω ενέργειες εξακολουθούν να μην καλύπτουν τις ανάγκες του σημερινού ειδικού σχολείου, ενός σχολείου δυναμικότητας 40 παιδιών, που ο καθένας έχει διαφορετική αναπηρία, διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ιδιαίτερες απαιτήσεις για εξατομικευμένη εκπαιδευτική προσέγγιση.
Ενδεικτικά τα σημαντικότερα προβλήματα του σχολείου είναι:
Οι ήδη υπάρχουσες αίθουσες είναι μικρές σε χώρο σε σχέση με τον αριθμό των παιδιών και την ανάγκη τους για κίνηση. Πολύ δε περισσότερο όταν συνυπάρχουν μαθητές με υπερκινητικότητα και μαθητές σε αναπηρικά αμαξίδια.
Υπάρχει μία, σε σύνολο δύο τουαλετών, για να εξυπηρετήσει τα παιδιά σε κάθε ένα κτήριο. Οι ίδιες τουαλέτες χρησιμοποιούνται και για παιδιά που δεν αυτοεξυπηρετούνται. Να σημειωθεί ότι οι τουαλέτες αυτές δεν είναι ειδικά κατασκευασμένες για παιδιά με ειδικές ανάγκες και άλλες αναπηρίες.
Ο αερισμός του απέναντι ενοικιαζόμενου κτηρίου γίνεται μόνο από την πόρτα της εισόδου, γιατί τα παράθυρα δεν είναι ανοιγόμενα, κάτι που ούτως ή άλλως αποτελούσε πρόβλημα, πόσο μάλλον στις παρούσες συνθήκες κορονοϊού.
Υπάρχουν ειδικότητες εκπαιδευτικών στο σχολείο που κάνουν το μάθημά τους στο διάδρομο, λόγω έλλειψης αιθουσών. Εδώ η δυσκολία της συγκέντρωσης των μαθητών είναι μεγάλη, γιατί ο χώρος είναι πολυσύχναστος.
Τα διαλείμματα κατά τους χειμερινούς μήνες και τις βροχερές ημέρες του χρόνου γίνονται σε τρεις διαφορετικούς χώρους: στο διάδρομο, που χρησιμοποιείται όπως προαναφέρθηκε και σαν αίθουσα, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που βρίσκεται στο απέναντι κτήριο και στο μικρό στεγαζόμενο πίσω εξωτερικό χώρο. Αυτό γίνεται γιατί στην αυλή υπάρχει μόνο χώμα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται νερόλακκοι και λάσπες.
Στον αύλειο χώρο, όπου γίνονται τα διαλείμματα τις υπόλοιπες ημέρες, υπάρχει η κεντρική είσοδος που χρησιμοποιείται καθημερινά και συχνά και από τα υπόλοιπα δύο σχολεία. Εδώ υπάρχει σοβαρό θέμα επικινδυνότητας, διότι υπάρχει η πιθανότητα κάποιο παιδί να ξεφύγει απότομα και απρόοπτα και αυτό έχει συμβεί στο παρελθόν.
Οι μαθητές για να μεταβούν από το παλιό κτήριο στο νέο (και αντίστροφα) περνούν δρόμο, με αποτέλεσμα να ελλοχεύουν κίνδυνοι ατυχήματος, παρόλο που συνοδεύονται από το προσωπικό του σχολείου.
Τέτοιου είδους κτήρια, στα οποία λειτουργούν σχολεία, και μάλιστα ειδικά, αποτελούν εμπόδιο για την ομαλή και ολοκληρωμένη παροχή οποιουδήποτε εκπαιδευτικού έργου, παρά την ηρωϊκή προσπάθεια του προσωπικού τους, και φυσικά αντιφάσκουν στις μεγάλες δυνατότητες που υπάρχουν για σύγχρονες υποδομές στην εποχή μας, τον 21ο αιώνα.
Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση, για: 
-Τη στέγαση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Ειδικού Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας σε ένα σύγχρονο κτήριο.

Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Στολτίδης Λεωνίδας